tiistai 14. tammikuuta 2014

Tomaattipiirakkaa

Tein uudemman kerran "blogitomaattipiirakkaa" eli Isyyspakkaus-blogin tunnetuksi tekemää herkullista peruspiirakkaa, jonka täytteeksi tulee tomaatteja, sipulia ja juustoa sekä tuoreita yrttejä. Tällä kertaa laitoin basilikaa, tuoreita kotimaisia tomaatteja, keltaisen sipulin sekä muutamia kirsikkatomaatteja päälle koristeeksi halkaistuna. Juustona oli emmental-raastetta ja taisi täytteessä muuten olla muutama aurinkokuivattutomaatti myös pilkottuna.



Täytteen salaisuus piilee varmaan kuullotetussa sipulissa, sekä tietenkin hyvissä perusraaka-aineissa! Olen kuulottanut sipulia tosi maltillisesti, eli pienellä lämmöllä ja kärsivällisesti. Tomaateista olen poistanut simenet ja kuutioinut ne, ja sen jälkeen lisännyt hetkeksi pannulle kuullotetun sipulin sekaan pehmenemään. Jos olen laittanut aurinkokuivattuatomaattia mukaan, olen lisännyt nekin pannulle tässä vaiheessa. Tuoreet yrtit olen lisännyt vasta pohjan päälle (täytteen alle). 
Tämän vaiheen tekee näppärästi sinä aikana kun pohja on esikypsentymässä uunissa. 
Ohje on aikaisemmassa postauksessa täällä.

Huomasin muuten tuosta vanhasta postauksesta, että tuo mutteripannuperhe odottelee edelleen omaa hyllyään. Josko keväällä tai kesällä saisin hankittua niille jo kauan suunnittelemani String pocketin? 


Mitä helppoja ja varmoja suosikkireseptejä teillä on? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Voit kommentoida anonyyminä, nimimerkillä tai rekisteröitymällä lukijaksi/Googlen tililläsi.
Ilahdun kovasti kommentistasi :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...